• Dorthe Margrethe

Hvad er Magnesium Olie godt for?

MAGNESIUM  mineralet du ikke må mangle! Bedre søvn, sundere hjerte, god fordøjelse og mere energi. Magnesium giver det hele, men mange af os er i underskud.


Har du tendens til urolige ben, lægkramper, forstoppelse, søvnløshed eller hovedpine? Så mangler dine celler måske magnesium.

Magnesium sikrer bl.a. en normal muskel- og nervefunktion, holder hjerterytmen stabil og blodtrykket nede, understøtter immunsystemet og bevarer knoglerne stærke.


Magnesium er ligesom kalk helt nødvendig for dannelse og vedligeholdelse af både knogler og tænder, nerver og muskler – og uden magnesium vil mange enzymer ikke kunne arbejde effektivt. For lidt magnesium kan medføre søvnløshed, svimmelhed og muskelkramper, mens for meget kan give lavt blodtryk, vejrtrækningsbesvær og i værste fald hjertestop.

MANGLER DU MAGNESIUM? Underskud kan vise sig med forskellige symptomer som: ➺ Søvnproblemer ➺ Træthed og lav energi ➺ Muskelspændinger ➺ Hovedpine og migræne ➺ Hjerte-kar-sygdomme ➺ For højt blodtryk ➺ Humørsvingninger ➺ Forstoppelse ➺ Knogleskørhed ➺ PMS


FÅ DET I: Græskar-, solsikke- og pinjekerner, fuldkorn, havregryn, kikærter og linser, artiskokker, abrikoser, svesker og bananer. Magnesium er et vigtigt mineral, som du let kan komme i underskud med. De fleste af os kan have gavn af mere magnesium enten gennem kosten eller et tilskud.


Spis evt. mere af disse råvarer i din kost, der er rige på mineralet, f.eks.:

1. Grønne grønsager 2. Fuldkorn 3. Græskarkerner 4. Pinjekerner 5. Paranødder 6. Valnødder 7. Sesamfrø 8. Mandler 9. Kakao 10. Bælgfrugter 11. Linser 12. Bønner


Eller - brug flydende magnesium olie i spray form. Du optager ca. 5 x mere magnesium i kroppen. Du kan købe det i Matas og på Apoteket - eller i min klinik og hos mig er det noget billigere.

0 visninger